2010

2010 började jag lyssna på många nya artister och band- jag kom över det här med att jag skulle lyssna på "cool musik" och började lyssna på allt möjligt, verkligen. Vill jag lyssna på Cornelis Vreeswijk och flummig fransk musik gör jag fasen det.
2010 var också året då jag verkligen började älska musik- musik har aldrig betytt så mycket som under 2010.
Tänkte försöka skriva en flummig liten text om artisterna och banden som betytt mest under 2010.

I mars gick jag på min första konsert! 4/3 fick jag äntligen se mitt älskade då favoritband Tokio Hotel. Det var superroligt och lite overkligt, och jag fick blodad tand. Tokio Hotel var det första bandet jag verkligen ÄLSKADE och freakade över- jag blev ett riktigt fangirl, haha ♥ Och jag som sade att jag aldrig skulle hålla på så. Pffft.
I juni såg jag Mando Diao på Grönan- då visste jag inte vad bandmedlemmarna hette och jag kunde i princip inga låttexter. Pinsamt. Efter spelningen insåg jag att jag nog älskade dem.
Jag började lyssna på mer svenska band och musiker. Genom Mando Diao hittade jag Sugarplum Fairy och Carl Norén. Längtar efter Calles soloskiva!
Ett tag lyssnade jag mycket på Kent- och i juni började jag lyssna på underbara Håkan Hellström! Han är min gud. Hans låtar fick mig typ att överleva skolstressen.
Jag kommer ihåg kvällen då jag verkligen blev ett riktigt fan. Jag kollade på det här klippet och grät floder;
"När tiden är rätt ska jag plocka upp dig och ta dig långt härifrån". Den här brukade jag lyssna på när jag var sådär jättetrött. Då jag kände att jag verkligen inte pallade plugga mer- då jag kände mig trött på skolan och typ mitt liv i allmänhet.
Jag började lyssna på Broder Daniel. Såg en intervju med Henrik och Håkan och bara älskade dem, haha.
Köpte Army Of Dreamers + No time For Us och satte på Army Of Dreamers varje morgon innan jag åkte till ridlägret. Good times.
På hösten visade det sig att My Chemical Romance skulle komma tillbaka, och jag ska till deras konsert i Sverige- wooop :D Så himla kjempegreat.

That's that, folks. Jag tänker lägga upp mer 2010-relaterade videor sedan.

Kommentarer
Postat av: rebecka

håkan är den finaste mannen någonsin ♥

2011-01-07 @ 14:49:59
URL: http://novemberhimlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0