Djupa frågor såhär på kvällskvisten

Jag har inte riktigt någonting jag tror på, angående vad som händer när man dör. Jag vet inte riktigt vilken teori som tilltalar mig mest ännu. Men jag kom att tänka på en sak.
-
En teori är ju att man föds på nytt. Föds man då på nytt DIREKT eller typ sparas man ett tag? Jaja, det var inte det jag kom att tänka på. Men om man då föds om och om igen, som helt nya individer... vad händer sedan, när jorden går under? För det kommer ju att hända, jorden kommer inte att finnas förevigt. Men vad händer då? Då kan man ju inte återfödas. Om man inte kan födas igen på andra planeter? Kan man återfödas som precis vadsomhelst, som bakterier och sådant också? Måste det vara varelser med ett... liksom, medvetande, som människor och djur har? ELLER VA? För jag är förvirrad. Men vem är inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0