Diskriminering

Nu ska jag ta upp ett problem jag har.
Det finns inga skor. För mig, menar jag. I min storlek. Jag har storlek 43... SLUTA FLINA! Det är inte roligt! Ibland blir jag lite upprörd över det här med mina fötter and the lack of shoes to put on them (hur kommer det sig att allt låter bättre på engelska?).
Jag vet att mina fellow big-feet systrar sitter och känner min smärta nu.
-
Jag tycker inte att det här är irriterande. Jag tycker att det är oacceptabelt. Det finns helt enkelt inga damskor i storlek 43. Förutom löjligt fula tantskor, då förstås. Och jag vägrar, okej? Jag vägrar ha apfula tantskor. Om man har tur så finns det upp till storlek 42- och då tycker butiken typ att dem är megabra och ger sig själv två tummar upp av två möjliga för att de har ett sådant brett och bra utbud. FUCK YOU säger jag bara.
-
Tänk om affärer inte skulle ha kläder i stora storlekar? Tänk om de bara sket totalt i dem som är större? Förstår ni hur upprörda människor skulle bli- det skulle bli ramaskri! Det skulle tas upp på nyheterna, i tidningarna, det skulle bli debatter och människor skulle verkligen inte acceptera detta. För det är ju klart att inte bara pinnsmala människor ska få ha kläder! Detta är ju DISKRIMINERING!
Ja, exakt. Diskriminering. Det är precis vad det är, det här med att skobutikerna totalt skiter i kvinnorna med större fötter. Detta är ingenting som skapar rubriker eller ramaskri- för av någon anledning så är det accepterat. Vi med stora fötter får väl köra på strumpor då. Eller herrskor, det går ju. Och vad satan, det funkar väl med fucking galoscher till klänningen när jag ska gå på bal?
-
Och till sist, ett litet meddelande till alla skobutiker i allmänhet:
Skärp er. Herregud, skärp er. Det är pinsamt att ni inte tar in storlekar till alla. Jag förstår inte hur ni tänker, när ni struntar i att ta in större storlekar. Tro det eller ej- men det finns faktiskt många, många frustrerade tjejer med fötter som är större än storlek 38.
Se till att fixa det här nu. Annars kommer jag att göra det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0