Jag klagar

Det var NO prov idag och... jag vill inte prata om det.

En sak som börjar störa mig är alla dessa onödiga aktiviteter som de ordnar i skolan hela tiden. Vi missade NO och matte för att vi åkte skridskor, vi hann bara med typ 20 minuters mattelektion idag för att det var utmärkelsesamling och förut missade vi en NOlektion (som var viktig eftersom att vi snart skulle ha prov) för att vi skulle se en efterbliven film som skulle inspirera oss till vårt gymnasieval.

Den filmen... det finns inga ord för hur dum den var. Det var olika människor som berättade om vad för gymnasie de valde och vad de jobbar med nu och sånt skit. Alla tyckte att deras val var det bästa de någonsin gjort. Men det hjälper ju fan inte mig. En gubbe som var med på filmen hade gått en termin (EN! TERMIN!) på gymnasiet och sen hade han hoppat av. Okej om han pratade om hur dåligt hans liv blev efter det och att sensmoralen skulle varit "stay in school, kids!"... men nej, han hade börjat tillverka korv och var jättenöjd och glad med sitt liv.

...

WHAT THE HELL?!

Vår SYV har dessutom inte koll på någonting. Det känns jättetryggt och superbra. Verkligen.

Iallafall, de där aktiviteterna. Imorgon ska vi ha någon FRIENDS grej på Trappan. Vi ska typ fika eller något. Det är väl kul, men the thingy is att vi missar franskaläxförhöret. (Ni bara störda barn, ska du inte vara glad när du slipper lektioner? Men näej, jag behöver alla lektioner. Dessutom tycker jag att man inte ska priortera att åka fucking skridskor med någon skum skridskoinstruktör istället för att plugga matte och NO i nian.)

Ooooough.

Nu har jag klagat klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0