J'adore écouter de la musique

Försöker hitta ett bra franskt band. För att lyssna på musik är ett superbra sätt att lära sig språk på, jag har ju lärt mig lite tyska av att lyssna på Tokio Hotel. Och man har ju så lätt för engelska just för att man kollar på filmer och serier på engelska, och lyssnar på engelsk (eller amerikansk, WHATEVERgosh) musik...
Det har inte gått så bra hittills. Jag har bara hittat skitflummiga band jag inte tänker lyssna på under några omständigheter.
Däremot har jag hittat ett band som inte alls är franskt, men som heter Chester French. Jag tror att jag tycker om dem! Jag har inte lyssnat så mycket på dem än, kan uttala mig mer om dem imorgon.
Men de verkar inte vara så kända (om man kollar på populariteten på Spotify x3), och det är ju bara att erkänna att det är roligt att lyssna på band som inte så många känner till. Just admit it liksom.
Chester French, alltså. Kul att hitta några nya.
Skummisar. Men sånt gillar vi. Jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0